måndag 11 augusti 2008

Jag hade fel och önsketänkande

Idag har jag äntligen varit ledig, men jag är helt slut. Önskar att jag hade kunnat legat på sängen hela dagen och läsa serietidningar. Svärmor och svärfar kom med en hel papperskasse med serietidningar som dom hade fått av oss för flera år sedan. Det är gamla tidningar som jag och min lillebror hade när vi var små. Nu läser alla. M, S och L läser för att det är serier. Maken och jag läser av nostalgiska skäl. Peo, Pellefant, Blondie, Kalle Anka, Acke, Fantomen och Goliat för att nämna några. Dom är daterade mellan 1978 och 1989.





Men jag har ju en familj och ett hem att sköta också. Fast vissa av sakerna idag hade jag kanske inte behövt göra just idag. Som att koka 4 liter äpplemos till. Men andra saker var "nödvändiga" som att tvätta kläder och handla mat. Sen ska det lagas mat två gånger om dagen också och diskas och .........................................

1 kommentar:

Växla ner sa...

gomorron
det låter som du har fullt upp, funderar på om du inte kan ta upp med dina kolleger det ohållbara med att uskor inte är delegerade, de kanske vill men det kanske är deras SSK som stoppar det. Sedan min vän, så måste du ta lite tid till dig själv, annars bränner du ju dig. Försök ha en bra dag nu

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...