söndag 29 juni 2008

Saknad, packning och mer rensning

Imorgon åker vi på semester i 10 dagar. Vi åker till en camping 6 timmar sydlig riktning. Efter en lång bro är vi snart framme. Mint och Mimmi ska vara hos min före detta jobbarkompis och hennes familj. Hennes äldsta dotter har tjatat om det ända sen vi bestämde det. När kommer marsvinen? Om hur många dagar kommer marsvinen? Dom har varit och hämtat dom nu ikväll till L:s stora sorg. Hon grät stora krokodiltårar. Jag saknar dom också. Dom känns nästan som familjemedlemar. Våfflan ska vara hos grannen så hon får stanna hos oss till imorgon precis innan avfärd.

En stor del av dagen har ägnats åt packning. Hur mycket man än packar så känns det som om man har glömt hälften. Blir det varmt eller kallt? Behövs det en eller flera långtröjor? Sen har vi stekt pannkakor att ha som färdkost också. Mellan all packning har jag passat på att rensa ännu mera. Det föll sig helt naturligt när jag skulle plocka fram kläder så rensade jag garderoben samtidigt. Jag har flera grupper av kläder i min garderob. Dom kläderna som jag passar i och gillar. Dom kläderna som jag passar i men inte gillar. Slutligen dom kläderna som jag inte passar i men gillar. Dom har jag kvar för om jag någon gång går ner i vikt så kan jag använda dom igen. Efter idag är det nästan bara kläderna i första gruppen kvar. Jag har läst någonstans att om man slänger alla kan-ha-när-jag-har-gått-ner-i-vikt-kläder så börjar man gilla sig själv och går ner i vikt av sig självt. Nu när nästan alla mina såna kläder försvann så kommer jag att bli smal fast jag älskar choklad och kakor eller hur! Maken åkte till återvinningen (det gör vi varje söndag) och då fick han ta med sig kläderna till Myr containern så jag inte kunde ångra mig.

1 kommentar:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...