fredag 27 juni 2008

Loppisfynd

Min "kompis" M ringde och frågade vad jag gjorde. När jag svarade inget sa hon att hon skulle komma. Jag börjar tro att hon är två stycken. Hon är som Dr Jekyll och Mr Hyde. Ibland är hon hur krävande och kvävande som helst. Ibland är hon som idag, som vilken annan kompis som helst. Vi hade jättetrevligt, även om hon visade lite tendenser till krav och skjutsning hit och dit. Hon hade köpt med sig wienerbröd. Bara det är jättestort för det har hon aldrig haft med sig förut. Hon gillar att gå på loppis och göra fynd lika mycket som jag så vi gick till kyrkans loppis ihop med L. L hittade våran gamla viewmaster som vi skänkte för vi inte har några skivor till den så den köpte vi tillbaka igen. Jag köpte 3 långärmade tröjor, 1 t-shirt och 2 vinterjackor (allt till L att växa i) för 65 kronor (+1 krona för viewmastern). När vi gick hem bjöd M på glass. Både glass och wienerbröd på samma dag.
Jag har börjat lite smått med att rensa igen. Häromdagen gick S och jag igenom förråden, även fast det mesta fick vara kvar. Idag har jag gått igenom badrum och tvättstuga. Jag har slängt gamla utslitna tofsar och tagit bort korgarna som stod i hyllan. Så nu står alla saker direkt på hyllan istället och det blev ett lyft bara det. Framför bokhyllan sitter en omsydd gardin för att alla hudcremer, hårgrejer och andra badrumsgrejor inte ska synas.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...