lördag 21 juni 2008

Busringning och hemarbete

Vaknade kvart i 7 imorse av att telefonen ringde. Maken svarade. Ungefär följande samtal utspelade sig:
"är M vaken?"
"nej han sover"
"kan du väcka honom?"
"vad gäller saken?"
"det är privat".
"kan det inte vänta till senare?"
"nej det är viktigt.
Maken gick då och väckte M och det viktiga som vem-det-nu-var som ringde hade att säga till M var: Har du skitit i pappas stövlar?
Väldigt omoget eftersom M är 16 år så är dom flesta som han umgås med också i den åldern. Hur gammal busringaren är vet jag inte men eftersom han fortfarande gillar kiss och bajs så skulle jag gissa på 5 - 6 år.

Efter den ofrivilliga väckningen somnade alla om. Maken, L och jag vaknade halv 10 och M och S sparkade vi ur sängen halv 12. Maken har ägnat dagen åt bilvård. Först tvättade han bilen och sen har han polerat bort stenskott, repor och annat. Om han smekte hälften av vad han smeker på bilen på mig så skulle jag känna mig bortskämd. Jag har städat, tvättat, bäddat rent i alla sängar och bytt i djurburarna. Jag har ett mindre problem. Vi åker på semester om ungefär en vecka. Min farbror brukar vara djurvakt men i år ska han åka bort samtidigt som oss. Så jag har haft huvudbry om vem som ska ta hand om älsklingarna när vi är borta. Häromdagen var min före detta jobbarkompis och hennes barn här och fikade. Hennes J vill gärna ha ett marsvin och har tjatat om det länge. S (min f d jobbarkompis) tvekar eftersom hon inte vet hur det är med djur. J gosade en lång stund med Mimmi när hon var här. Jag frågade S om dom kunde passa grisarna när vi är på semester så får dom se om det går bra att ha djur. S tyckte det var en bra idé men hon skulle fråga sin make. Idag ringde hon och sa att maken hade gått med på att ha grisarna. Hon sa även att J hade sagt flera gånger att hon saknade dom och ville träffa dom igen. Så nu är det bara Våfflan kvar men jag har en plan för henne.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...