lördag 28 juni 2008

Besvikelse

Såg ett badrumsskåp på loppis när jag var där igår. Det kostade bara 30 kronor. Men eftersom vi gick dit så kunde jag inte köpa det. Jag talade om för maken vad fint det var och han tände genast på idén. Han började måla upp vad fint det skulle vara med ett badrumsskåp i furu på lilla toaletten. Sen kunde han sätta träpanel nertill och en toasits i furu och vola en helt ny toalett för nästan inga pengar alls. Så idag tog maken och jag bilen till loppis för att köpa badrumsskåpet. Men stor besvikelse. Ena luckan hade någon, troligtvis förra ägaren, vitlaserat. Alltså om vi köper det vilket vi inte gjorde måste vi antingen måla om hela skåpet. Men då blir det inte furu och då spricker hela toaförslaget. Eller så får vi försöka skrapa bort lasyren eller försöka få bort den på annat vis. Typiskt när maken visar arbetsiver så spricker det!

Jag har fortsatt att rensa. Idag har hallen och köket fått en genomgång. I köket försvann ingenting, mer än massor med dammråttor och brödsmulor. Jag plockade ur skåpen och lådorna, sen ställde jag tillbaka alla sakerna igen efter att jag torkat ur. Det var inte igår jag gjorde det så det behövdes. I hallen försvann lite urvuxna vantar med hål på. Vi har en hatthylla modell lägenhet som sitter i hallen. Vi köpte den på en affär (som tyvärr inte finns längre) som sålde grejer efter just lägenheter billigt. Spisar, hatthyllor, toaletter, knoppar, handtag och tusen andra saker. På övre hyllan står fyra kartonger till vantar, mössor och andra småsaker till varje familjemedlem (maken och jag delar låda). Funderar på att skrota dom men jag har varit nöjd över dom hela tiden så jag vet inte om det är en tillfällig rensfeber. Så dom får stå kvar där tills vi kommer hem igen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...