onsdag 7 maj 2008

Ofrivillig men skön slappardag

Efter att jag lämnat L på dagis imorse ringde telefonen. Det var ett mobil nummer som jag inte kände igen så jag svarade. Det var min "kompis" M hon satt på bussen och var på väg hem till mig. Hon tycker att det är jättebra att vi är sjukskrivna båda två så vi kan umgås varje dag. Ryser bara jag tänker på det. Hon kom vid halv ett och stannade kvar till efter klockan sex. Nästan hela dagen med andra ord. Eftersom det har varit soligt har vi suttit ute hela dagen. Jag har läst, hängt tvätt och plockat ner tvätt. Jag hade massor med saker inplanerade som inte blev gjorda. I och för sig har det varit skönt att "sitta" på rumpan hela dagen (utom när jag fick serva M, hämta vatten gör det och gör det). Hallå jag är också sjukskriven för värk även om du säkert har ondare än mig. Efter ett tag fick hon tråkigt men då hade jag vant mig vid mitt slapparliv så det fick inte jag. Då började hon att tjata om att vi ska åka till ett cafe som ligger vid en stor sjö flera mil härifrån. Hon skulle bjuda mig på en räkmacka sa hon. Jag vägrade för jag kan köpa fyra räkmackor för det som bensinen går på dit. Efter ytterligare en stund fick hon tråkigt igen då sa hon att hon behövde en elgrill för dom skulle grilla ikväll. Så jag kunde skjutsa henne till affären och sen bära hem grillen till henne. Jag vägrade igen för jag har ont i axeln och kan absolut inte bära runt på en elgrill (det orkar jag knappt i normala fall). Vid klockan halv fem kom makens mamma och pappa och ville ha fika. Då sa M till dom "kan jag få åka med er hem så slipper S skjutsa mig?". Jag hade INTE tänkt att skjutsa hem henne men jag var så trött på henne vid det laget att jag säkert hade lovat vad som helst. Efter en stund tröttnade hon igen och började skruva på sig och frågade flera gånger "kan vi inte åka snart?" Varje gång svarade makens mamma eller pappa att vi vill vänta tills J kommer hem först (maken).

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...