söndag 25 maj 2008

Alla underbara mammors dag

Vi har ägnat det mesta av dagen åt föräldrafika eller förberedelser för detta. Fick hurrarop och presenter på sängen imorse. Alla presenterna var sånt som jag ville ha. Fågelbadet ville jag köpa när vi var och handlade blommorna till trädgården, men avstod för jag tyckte att vi inte hade råd. Sen fick jag två av böckerna som jag också ville ha. Tillsammans av Åsa Nilsonne och Samtal med Gud av Neale Donald Walsch. Det blev ingen vinst på trisslottten, men det var kul att skrapa. Det vita pappret är en teckning som L ritade. Det är ett inslaget hjärta.
Presenterna till makens och min mamma var hemgjorda och en favorit i repris. Hembakade frallor, marmelad och en av våra självsådda chiliplantor. Marmeladen är en "fuskvariant". Det vill säga den är inte kokt av mig, jag har bara "blandat" den. I botten på burken är det jordgubbsmarmelad och överst är det aprikosmarmelad. Den är härligt randig och när marmeladerna blandar sig på mitten så smakar det jättegott.
Fikat bestod av mandeltårta och kaffe. Gjorde två tårtor, varav min pappa och M nästan åt upp en hel tårta själva. Fast jag får väl skylla mig själv! Dom satt nämligen vid ett eget bord och jag ställde den ena tårtan på deras bord. Pappa var så glad för han trodde att han hade lärt L att gunga själv. Men tyvärr var jag tvungen att krossa hans glädje. L kan gunga själv och har kunnat det jättelänge. Men hon är så lat att hon brukar säga att hon inte kan för att man ska knuffa på henne.


Den här bilden har jag haft förut men det passar så bra dagen till ära. Så det blir en favorit i repris. Till alla mammor:

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...