måndag 21 april 2008

Talpedagog och läkare

L skulle till talpedagogen klockan 13.00. Jag har fortfarande ont i mina leder och sjukskrivningen tog slut igår. Hade ledig dag idag men tänkte att jag kan inte ha det så här så jag ringde vårdcentralen (igen) och efter 30 minuters telefonkö så kom jag äntligen fram. Fick en tid till samma läkare jag var hos för två veckor sedan klockan 14.00. Alltså körde det ihop sig. Tur att man har farmor och farfar som ställde upp (igen) och tog L till talpedagogen (igen). I nya Föräldrar och Barn står det att morföräldrar och farföräldrar inte ställer upp lika mycket nuförtiden som dom gjorde förr. Det gäller inte våra som tur är för dom är bra att ta till när det kör ihop sig ibland. Men samtidigt tycker jag att det är ett konstigt resonemang, man skaffar väl inte barn för att ens föräldrar ska ta hand om dom. För dom flesta mor- och farföräldrar tycker nog att barnbarnen är livets efterrätt och ställer upp så mycket dom kan och hinner.
Vill verkligen göra saker men med ett knä och en axel som värker hela tiden. En handled som värker så fort man rör den så är det inte så mycket jag kan göra. När jag stekte raggmunkarna till kvällsmaten fick jag jätteont och M fick ta över. Fast jag har rensat bort ogräset i såbänken som jag ska så ringblommor i. Sen har L och jag planterat gurkfrö och physialis frö.
Är sjukskriven i tre veckor till. Ska fortsätta att knapra Voltaren tabletter. Även fast dom inte hjälper mot värken så kan dom hjälpa mot en eventuell inflammation. Sen har jag mindre blod i kroppen för dom tog tre blodprov. Hb, sänka och ett för att se om det är reumatism. Ska dessutom till röntgen imorgon och plåta axeln.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...