onsdag 23 april 2008

Strypa hamsterj****n

Igår kväll efter att jag hade bytt rent i Våfflans bur så råkade jag på något konstigt vis (fråga mig inte hur) lyckas få in en bit av M:s tröja mellan gallret och buren. Våfflan tyckte det var kalas för hon kalasade på tröjan. Tyvärr var det M:s favoritlag i fotbolls klacktröja. Den han har på sig på alla hemmamatcher. Så han blev skitförbannad och skrek att han skulle strypa stackars Våfflan. M har sin fåtölj som garderob, det är enklare att slänga kläderna där än att hänga/stoppa in dom. Så förhoppningsvis lär sig M en läxa.

Jag har inte haft ont i handlederna alls idag så L och jag har bakat muffins. Blåbärsmuffins och kokosmuffins blev det. Bra att ta till när L ska ha med sig matsäck till kyrkis och dagis eller när vi får fikagäster. Mina två bästa vänner har hört av sig också. Y skickade ett vykort som värmde ända in i märgen. Tack Y.
Sen har min allra bästa kompis E ringt. Hennes son har fått cancer. Jag tänker på dig älskade E.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas hamsterj¤¤¤¤n klarade sej!
:) AnnH

hemmamamman sa...

Våfflan lever och mår bra. Men M hoppas att hon ska få magknip så att hon lär sig.

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...