fredag 4 april 2008

Hemkört och deppardag

Har känt mig deppad nästan hela dagen. Kan inte skylla på vädret, inte först i alla fall, det var strålande sol hela förmiddagen. Började imorse när jag skulle lämna L på dagis. När jag sa hejdå sa hon med gråten i rösten "jag kommer att sakna dig mamma". När hon vill vara hemma och jag vill ha henne hemma varför kan hon då inte få vara det. Hon är kanske en hemmakatt precis som jag är. Man försöker inte ändra päron till äpplen varför försöker man då ändra på människor? Alla ska stöpas i samma form i dag. Det enda som hjälper (nästan) mot min deppighet är barnkramar eller choklad. Det är tur att det inte finns några kalorier i depparchoklad!
Jag har sett reklamen för att shoppa på nätet och sen få maten hemkörd men jag har tänkt att det bara är för folk som inte har tid att handla eller som tror sig inte ha tid att handla. Men samtidigt har jag tyckt synd om maken när butiken ifråga har fläskrea och han för det första får trängas med alla pensionärer på lunchrasten. För det andra får släpa hem flera kilo köttkassar på bussen. Så nu när butiken hade fläskrea så tänkte jag varför inte, prova skadar väl inte. Jag beställde maten igår, bara kött på rea och fick det leverat till dörren idag. 69 kronor tog dom för att skjutsa hem maten. Nu har vi kött så vi klarar oss i flera månader. Jag köper bara kött på rabatt, tycker att det är för dyrt annars. Det enda som inte fanns på rabatt var köttfärs så det måste jag hålla utkik efter. Det jag köpte idag var revbensspjäll, fläsklägg, högrev (som jag gör lövbiffar av) hel fläsk-karre (som jag gör kalops av) och fläskkotletter. Beräknar att det räcker till ca 14 måltider vilket blir 39 kronor/måltid om jag delar priset inklusive hemkörningen med antalet måltider. Det blir 8 kronor/portion + potatis eller ris eller vad vi nu äter till. Helt OK om jag får säga det själv.
M ställer alltid sin disk efter att han har ätit på diskmaskinen istället för i den. Han äter nästan alltid så det blir mycket disk. När jag frågade honom varför han inte ställde in den svarade han att han inte visste om maskinen var nydiskad eller inte. Funderar nu på att skriva en skylt liknande den vi har på jobbet där det står rent/smutsigt på. Fast då skyller han säkert på något annat.
Trevlig helg från oss alla till er alla.

2 kommentarer:

Växla ner sa...

ha gott i helgen

Anonym sa...

tror det kan finnas mer än tid att tjäna om man handlar på rätt ställen på nätet. Jag sprang på en sida som heter www.hemkort.nu
De har inte startat än, men har en massa introduktionserbjudanden å sånt. Kolla in den.

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...