lördag 26 april 2008

Det finns alltid dom som har det värre

Jag har bara haft ont i knät idag så jag har fyllt på vårat brödförråd genom att baka frallor. L och jag har även fixat chokladbollar till kvällsmyset.

Det känns som om tiden bara flyger iväg. M har nyss fyllt 16 år och får börja övningsköra (om ni möter en liten röd bil se upp!). S blir 15 i år och vill vara borta på Valborgsmässo afton för första gången. Tur att maken är natt vandrare. Skojade bara, S ska fira valborg med C och hennes familj. C måste vara hemma flera timmar innan S och dom håller hårdare på uppfostran än vad vi gör. Så S kommer att vara hårt hållen. L som är minstingen och som jag fortfarande ser som min lilla bebis har varit på barnkalas idag. Det var hos en dagiskompis till L och det var första gången L var själv på ett barnkalas så jag var rejält nervös innan om hur det skulle gå. Dessutom spädde maken på min nervositet genom att påpeka att "jag hoppas hon frågar var toaletten är så hon inte kissar på sig inför alla sina dagiskompisar". Himla sätt! L har varit torr sen hon var 1,5 år varför skulle hon börja kissa på sig nu för? Men det hade gått jättebra och ja hon hade frågat efter toaletten!

S har varit nere på stan och fikat med en tjej som hon har träffat via sin teaterkurs. Dom har träffats ett par gånger utanför teatern och blivit kompisar. S som kompisen heter ville träffas och fika idag för hon hade något att berätta. Hon berättade att hon gick och pratade med en psykolog för att hon och hennes mamma hade så dåligt med pengar. Ibland hade dom inte ens till mat så dom fick mat av sina grannar. Nog för att vi inte har så mycket pengar heller men vi har alltid haft till mat. S har ju som jag skrivit förut besvär med sina lilltår. Hon kan bara ha vissa skor och det känner hon efter hon har använt skorna ett par gånger. Vi köpte nyss ett par skor till henne som hon inte kunde ha visade det sig, så vi har köpt ett nytt par. Hur som helst så frågade S om hon fick ge S skorna eftersom hon hade sagt att hon ville ha såna skor. Jag svarade ja men maken svarade nej. Med motiveringen att vi har nyss köpt dom och vi har dåligt med pengar. Men för det första så har vi köpt ett par andra till S eftersom hon inte kunde ha don så hon lär inte sätta på sig dom. För det andra så verkar det som om dom har sämre med pengar än vad vi har så jag skulle gärna ge dom fler saker om jag kunde.

Nu till något roligare. Det här fick jag av min kompis Y i e-posten. Skratta inte ihjäl er!

KROPPEN:

Kvinnor har kurvor, medan män har portfölj. (Björn 7 år)

Det viktigaste på kroppen är läpparna, eftersom de liksom är dörrenin. (Ferdinand 5 år)

Om man inte kan få barn kan läkaren göra ett provrör. Men de flesta barn är gjorda med vanliga rör. (Fred 7 år)

Ett lik är en person, som är äldre än när han dog. (Jon 9 år)

Det är inte så bra för gravida kvinnor att ha ägglikör i urinen. (Tove 9 år)

Öl gör ofta att kroppen blir väldigt osymmetrisk. (Herman 9 år)

Största skillnaden på människor och djur är att hästarna får valpar. (Simon 4 år)

ÅLDERDOM:

Det är inte svårt att bli gammal. Det är bara att följa med strömmen. (Linn 6 år)

Gamla människor bryter så många ben för att de snubblar på mattor och kanter och på hinkar. En tant som kan vara någon annan än min mormor bröt först ena bakbenet och när hon blev bra bröt hon frambenet. Roberto 6 år)

Ögonen på gamla människor blir ofta dåliga med åren. Det kan varahinnorna som blir sneda eller hornen som blir närsynta. (Stig, 7år)

När gamla människor blir förälskade slipper de sitta på varandra, för då kan de inte göra barn ändå. (Tor 6 år)

Gamla män klarar inte att få upp snoppen så mycket. Och om de klarar det så sjunker den ihop igen med en suck. (Ronny 7 år)

Många gamla drar en lättnadens suck när de dör, för då slipper de sitta och vänta hos doktorn. (Herman 7 år)

Väldigt gamla människor var faktiskt apor när de var små. (Frederik 4 år)

ÄKTENSKAP:

Om man gifter sig med fel äkta man, får man skilja sig och då visar det sig att mannen var oäkta. (Andreas 6 år)

Det är inte säkert att man vill gifta sig med vem som helst. Det är inte säkert att man vill klä av sig heller. (Linn 7 år)

Äktenskap är nästan samma sak som att gifta sig. Skillnaden är att man inte har klänning på sig. (Sara 7 år)

När man gifter sig spelar organismen en sorgmarsch medan bruden går mot mannen. (Stina 6 år)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...