torsdag 3 april 2008

Besvikelser och goda nyheter

När jag bara jobbad på timmar fick jag mellan 4000 - 5000 kronor tillbaka på skatten. Ett välkommet tillskott till semesterkassan. Trodde att jag skulle få ungefär lika mycket i år. Ack vad jag bedrog mig 78 kronor blev det! Maken har inte fått sitt besked ännu så jag hoppas att han "lyckas" bättre än mig annars blir det inte mycket till semester i år.
Vaknade 4 imorse av att det värkte i axeln. Sen kunde jag inte somna om igen. Har provat med både Ipren och Voltaren men inget hjälper. Funderar allvarligt på att gå till läkaren och det är en stor bedrift för att vara mig. Jag har nämligen läkarskräck med stort L. Jag har valt fel yrke jag vet. Skämt åsido så har jag inga problem med läkare när jag jobbar. Det är läkare och sjukdom hos mig eller familjen som jag inte gillar. När vi ändå är inne på ämnet läkare så fick dom upp värmen på min morfar och han blev utskriven frå IVA imorse. Nu ligger han på en vanlig kirurgavdelning och ska få åka hem imorgon eller på lördag. Det där med att när man är färdigbehandlad ska man hem även om man inte klarar sig eller är dödssjuk det ser jag mycket av i mitt jobb. Vissa färdigbehandlade som kommer hem är så sjuka att dom dör inom samma dygn eller dygnet efter. Vissa färdigbehandlade är så sjuka att dom bara hinner hem innan vi måste skicka in dom igen. Jag har varit hemma och vilat axeln i snart en vecka och det blir inte bättre snarare tvärt om så så mycket gjort blir det inte. Jag har gjort ny asklut. Funderade lite på hur det blir i sommar på den fronten. Tvätten ska ju tvättas då med så det behövs tvättmedel. Att sätta igång en brasa när det är 25 - 30 grader varmt bara för att få aska till asklut känns inte så lockande. Det blir nog mer tvättnötter och vanligt tvättmedel i sommar.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...