tisdag 8 april 2008

Backvarning och sjukgymnastik

Var till sjukgymnasten med min axel som för övrigt har spridit sig även till skulderbladet. Han klämde och vände och vred så jag hade ännu ondare när jag gick hem än när jag kom dit. Det är med största sannolikhet muskeln som sitter från nyckelbenet, över axeln och ner över skulderbladet som är inflammerad. Jag ska fortsätta att äta Voltaren tabletterna. Sen ska jag inte göra några "tunga" saker och helst så lite lätta saker som möjligt. Jag ska tillbaka på fredag för att få lära mig några övningar. Han pratade även om akupunktur men det låter väl så där för en som är nålrädd så det tackade jag nej till.

När jag kom hem så råkade jag backa in i garagedörren. Hålet som syns på bilden är dragkroken.

Nu pratar maken om att köpa en backvarnare och sätta bak på bilen. Ett litet misstag och så kommer han med såna kommentarer. Det är väl inte mitt fel att dörren var ivägen!

Maken fick sin deklaration. 1800 kronor får han tillbaka. Det enda felet är att M, S och L också fick sina deklarationer. När dom fick pengar i födelsedagspresent, doppresent och övriga tillfällen så satt vi in pengarna på ett bank-konto kopplat till fondsparande. För att kontona skulle bli lättare att hantera så böt vi till samma bank som vi har. Vilket gjorde att första banken sålde fonderna. 2800 kronor i kvarskatt tillsammans för alla tre barnen blev resultatet Vi går alltså minus 1000 kronor i år - det blir inte mycket till semesterpengar!

Nu till något roligare. En tussilago som L gjorde på kyrkis.


Häromdagen skrev jag om jakten på status och prylar och nu när semestern närmar sig med stormsteg så märks väl den hetsjakten tydligare. När det börjar bli tal om semesterplaner. Vart ska ni åka i sommar. När barnen var små och vi "bara" var hemma så betraktades vi som konstiga. Nu har vi husvagn så vi kommer i alla fall iväg en eller två veckor varje sommar. Visst är det skönt att åka bort men som jag också skrivit förut så är jag en hemmakatt så jag är lika gärna hemma. Men det finns faktiskt mycket fint att upptäcka och uppleva på en semester på hemmaplan.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...