måndag 24 mars 2008

Åter samlade

Maken, M och L kom hem från Stöten. Dom hade haft sol alla dagar och mycket snö. L hade åkt pulka 6 timmar igår så hon hade somnat ovaggad. M blir bättre och bättre på slalom. L hade gråtit efter mig i lördags kväll och velat åka hem på en gång. Men efter gårdagens pulka åkning ville hon stanna kvar ytterligare en dag.
Jag har fortsatt med rensingen. Idag har jag klarat av S rum tillsammans med S. Sen har jag gjort lekrummet. Ihop med rensningen hör att städa igenom allt grundligt. Ställa alla saker som ska vara kvar fint. Igår gjorde jag iordning L:s rum. När hon kom hem idag och fick se vad fint hennes rum var och såg alla "borttappade" leksaker (saker som legat gömda i röran). Tyckte hon att det var jättekul att leka och har lekt därinne i flera timmar nu. Tyvärr är det inte lika "fint" längre för det är inte lika kul att plocka undan saker som att leka med dom! Med maken kom även bilen "hem" så all återvinning tillsammans med hälften av klädpåsarna är nu bortforslade.
Tvättar fortfarande omväxlande med askluten till makens oförtjusning. När han såg mig hälla i luten idag så påpekade han att det sista av vattnet från förra maskinen töms ut innan maskinen börjar gå. Han tror att det är askluten som rinner ut då. Det kan det ju vara men tvätten blir ju ren, blir den ren av bara vattnet då? Apropå asklut så var det 16,5 grader inne imorse när vi vaknade så S och jag har eldat hela dagen. Just nu är det 22 grader. Skulle behöva köpa en ny hink för nu när jag gör luten så lånar jag S papperskorg. Skulle vilja ha en hink med lock. Även om L vet att hon inte ska röra och hinken står högt placerad så känns det säkrare med ett lock över.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...