söndag 23 mars 2008

Rens-iver

Ibland drabbas jag av stor rens-lust. Oftast kommer det i samband med att jag läser någon bok om Feng shui. Den här boken läste jag nu, jag har redan läst den säkert 10 gånger och hur mycket jag än rensar kommer jag aldrig att rensa bort den. Till makens stora sorg och ilska! Han är en riktig hamster som vill spara på allt!

Jag brukar drabbas av rensfeber minst varannan månad. Ibland händer det att jag saknar något som jag har rensat ut men oftast inte. Om jag saknar något jättemycket finns det oftast att köpa igen. Fast jag rensar så mycket som jag gör så blir jag förvånad varje gång hur mycket som finns kvar. S och jag har rensat våra garderober idag. Sen har jag plockat bort det som var för litet ur M:s och L:s garderober också. 17 sop-påsar med bara kläder blev det! Då har jag valt att lägga det i små vanliga sop-påsar som man brukar ha under slasken eftersom dom går i Myrornas låda på återvinningen. Jag har även rensat och gjort om på L:s rum och finstädat M:s rum. På kvällen ville S och jag köpa pizza, jag fick ju pengar när jag fyllde. Men pizzerian var stängd, tyvärr. Orkade inte laga mat efter all rensing så vi tog varsin matlåda ur frysen. Så nu har maken två mindre att ta med till jobbet!

Jag har även bakat bröd. Vi tycker bäst om frallor så det gjorde jag 70 stycken. Sen gjorde jag rågkakor också.

Jag har fått tag på 3 lammskinn från andra som svarade på min annons. Ett var så smutsigt att jag tvättade det i maskinen. Tyvärr tänkte jag inte på att det kanske inte var så bra att tumla det. Att jag aldrig lär mig - jag har förstört saker förut genom att tumla dom. Baksidan på lammskinnet blev jättetorrt och framsidan såg helt tovig ut. Igår tog jag matolja och gned ut på hela baksidan och det torra försvann. Idag kammade jag hela framsidan med balmsamspray. Jag har köpt den till L som har jättetovigt hår. Sen har jag varit för snål att köpa en ny så jag har spätt den med vatten flera gånger. Hur som helst så lammskinnet blev inte som nytt men tillräckligt bra för att kunna ha som matta på golvet.

1 kommentar:

Hannele på Hisingen sa...

jag är också hamster :)

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...