måndag 10 mars 2008

När ska jag lära mig

När ska jag lära mig att säga nej. Kan inte säga nej när det ringer telefon försäljare hit. Vi har nix telefon men det hjälper inte när det är företag som man redan har tackat ja till någon gång. Idag ringde det en kille från Barnens filmklubb och jag tackade som vanligt ja. 49,90 är visst billigt för en film speciellt när man får bio biljetter till 2 stycken i den summan också. Sen behövde man bara köpa en film till inom 6 månader. Vi går nästan aldrig på bio och filmer kan man hyra. Har kommit på en smart grej om man som jag är en kan-inte-säga-nej-människa. Direkt efter samtalet gick jag ner till datorn och skickade ett mail där jag skrev att jag har ångrat mig och inte vill bli medlem. Jag har gjort det förut och jag kommer säkert att göra det igen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...