söndag 9 mars 2008

Jord, jord överallt jord

Har ägnat en stor del av dagen med att plantera om alla våra krukväxter. Jag köpte 50 liter blomjord häromdagen. Hela påsen gick åt! Nog för att vi har mycket blommor men i alla fall. Dom blommorna som såg mest risiga ut blev förpassade till komposten. Enda nackdelen med att plantera om växter är att man får taga vad man hava när del gäller krukor. I inredningstidningar och på bloggar om inredningar är det alltid samma färg på alla krukor som står bredvid varandra i ett fönster. Något som jag kan säga att det inte gör hos oss just nu. Men å andra sidan ser det mer hemtrevligt ut än i inrednings världen. Kan lugnt säga att det var dags att plantera om.

Det är inte spaghetti på bilden, det är rötterna på en av mina Clivior. Vissa av krukorna hade jag inga ytterkrukor till. Sen tog tallrikarna som jag har under krukor slut så jag var tvungen att ta våra mattallrikar. Så nu har vi mycket mindre tallrikar att äta på så vi måste diska oftare. Fick 1000 kronor på IKEA av mamma och pappa i julklapp som jag inte har handlat för ännu. Får investera i några nya tallrikar att ha under krukor. Eller om jag ska göra det på Bra och begagnat. Priset blir nog ungefär detsamma.

Jag har även skrivit vinnar mail på mina Tradera auktioner så nu måste jag köpa nya frimärken igen. Skrev ett mail och sen när jag skulle skriva nästa såg jag att det var samma som hade vunnit så då fick jag skriva och säga att jag givetvis sammfraktar så nu var det denna summa som gällde och att hon skulle strunta i mitt första mail. Det var bara det att när jag hade skickat iväg det såg jag att hon även hade vunnit en tredje grej. Snacka om pinsamt att få skriva igen att hon skulle strunta i mail nummer två också!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...