lördag 22 mars 2008

Glad påsk.

Har laddat upp med massor av godis för att ge till eventuella kärringar. Vissa år brukar det komma så många att vi får åka och fylla på godisförrådet. I år var det brist på kärringar. Jag har inte sett en enda. Inte ens L har påskat för mig. Maken och M åkte till husvagnen i Stöten idag och kommer hem på måndag. Eftersom det har varit snöbrist här hela vintern, nästan, så fick L följa med. Saknar henne jättemycket. Jag har bara sovit utan henne en natt sen hon föddes för 5 år sedan. Hon har säkert jätteroligt. S ville inte följa med så henne har jag hemma hos mig i alla fall.
När jag tvättar med asklut eller tvättnötter så brukar jag använda sköljmedel för att det ska bli doft på tvätten. Tycker egentligen att det är både dyrt och onödigt men vill ha doften. Idag provade jag att droppa i eteriska oljor i sköljmedelsfacket och det luktade jättegott. Jag har ett lager med lavendel, citronella, apelsin och Litsea Cubeba. Vad det skiljer prismässigt mellan eteriska oljor och sköljmedel vet jag inte. Kanske ska räkna på det någon gång.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...