lördag 1 mars 2008

Gamla kompisar och tjejkväll

En av mina gamla jobbarkompisar som jag inte har hört av på snart ett år ringde idag. Vi blev gravida samtidigt, hon med nummer ett och jag med nummer tre. Beräknad förlossning var samma dag. 1 vecka innan beräknad förlossning satte dom igång mig. I rummet bredvid låg min jobbarkompis. Det visste inte jag förrens vi träffades dagen efter på BB. Efter att hennes mamma ledighet var slut blev hon omplacerad. När min var slut sa jag upp mig. Vi har träffats till och från. Hennes dotter J har kommit på L:s kalas och tvärtom. Sen har vi fikat ibland annars med. Även fast vi inte träffas så ofta så verkar det som om L och J är bästa kompisar och träffas varje dag. Snart fyller dom 5 år och som vanligt bjöd L J till kalaset. Tyvärr skulle dom bort över födelsedagen i år. Anledningen till att hon inte hade hört av sig på så lång tid var att hon hade gått in i den berömda väggen i april förra året. Hon hade inte talat med någon på flera månader. Nu hade hon börjat arbetsträna. Det var därför hon inte hade ringt tillbaka när jag ringde henne. Tänk vad lite man vet egentligen. S är en glad skit som pratar och skrattar och trivs med livet. Hon skulle höra av sig efter påsken så skulle vi fira tjejerna då. Brukar vara avundsjuk så fort jag har varit hemma hos dom. Dom bor i ett nytt hus, med nya fina möbler, ett stort bubbelbadkar och ett kök att döda för. Dom åker till fjällen till hyrd stuga minst veckor varje år. Det är dit dom ska nu. Hon har gått ner alla sina mammakilon. Jag kan fortsätta jättelänge. Brukar tänka att dom har säkert fler skulder än oss men det funkar inte så bra i det här sammanhanget. Men nu vet jag inte om jag är så avundsjuk längre.

Med killarna i Stöten hade jag, S och L tänkt ha tjejkväll med taco och kladdkaka. Men sen blev S bjuden på tjejkväll med sitt vanliga tjejgäng. Så L och jag har myst, men det blev mycket taco över. Kladdkakan sparar vi tills S kommer hem. Hon skulle komma till melodifestivalen sa hon.

Har lagt in lite nya grejer på Tradera. Eftersom det mest är L:s gamla kläder, böcker och hobbysaker som jag säljer så ger det inte så mycket pengar. Men om jag står på loppis och säljer grejerna så prutar alla, här bjuder dom förhoppningsvis över varandra istället.

Annars har jag gjort ny yoghurt. Brukar ha i en dl mjölkpulver men idag provade jag att bara ha i en halv dl. Tänkte prova om det funkade utan mjölkpulver men tordes inte. I och för sig kanske det funkar att dricka den om den skulle bli för rinnig. Men om det fungerar idag så ska jag prova utan nästa gång.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...