onsdag 27 februari 2008

Vaccin, böcker och kalas funderingar

Idag var sista dagen på första köpstoppet. Förutom att maken har ätit ute med jobbet några luncher så har vi inte syndat någonting. Mediciner har vi köpt men det ingick inte i köpstoppet. Jag har beställt böcker dels på bokus och dels på bokrean. Böckerna från bokus fick jag idag så dom undgick med nöd och näppe köpstoppet. Böckerna på rean har jag inte hämtat heller så dom klarade sig med. Bokus böckerna var tre böcker som S hade beställt + en hon köpte till mig som jag ska få i present av henne när jag fyller. Sen var det en julklapp som jag köpte till pappa. Böckerna jag har förbeställt på bokrean var två presenter och en julklapp. Jag köpte två böcker till mig själv också, en om naturkosmetik och en om homestyling.
L och jag har skrivit och levererat inbjudningskorten till hennes barnkalas. 10 5 åriga tjejer och en 3 årig kille blir det om alla kommer. Blir trött bara jag tänker på det. Dom flesta av barnen har aldrig varit hemma hos oss förut. Dom är från L:s dagis och kyrkis. Som vanligt när jag hämtar henne på dagis så leker hon själv. Idag sa hon att hon alltid leker själv på dagis för N har skaffat en ny kompis. Därför känns det viktigt att kalaset blir bra. En hög WOW faktor till ett lågt pris alltså. Har ansiktsfärger som jag tänkte måla dom med. Sen har vi figurballonger och instruktioner så det blir det med. Funderade på att ha en glassgubbe för det hade vi när M och S var små och det pratar dom fortfarande om. L fick inbjudningskort från en av dagiskompisarna idag. Hennes kalas skulle vara på Buslandet alltså en hög WOW faktor till ett högt pris. Känns som om vi inte kan konkurera med andra. Fast jag brukar tänka att dom har inte bara mer grejer eller upplevelser dom har mer skulder med.
S fick sin andra Twinix spruta. L skulle med och hålla handen sa hon. Sen gick det så fort att L inte hann med att se när S fick sprutan. L blev då jättearg och la sig på golvet och grät, hon slutade inte förrens vi kom ut i väntrummet igen.
Gjorde en av alla i familjen uppskattad favorit till kvällsmat. Pasta med sås. Idag blev det tonfiskssås. Hade slut på pastan men vi har en pastamaskin som jag köpte när jag var med min farmor i Italien för 100 år sedan. Så det blev hemgjord tagiatelle. Supergott och mättande. Såg så lite ut i kastrullen, den var bara halvfull mot vad den brukar vara. Men ändå blev det en matlåda också.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...