söndag 10 februari 2008

Tjänat pengar

Mina auktioner på Tradera gick ut idag. Om allt blev sålt och jag fick lägsta pris skulle jag få 85 kronor - jag fick tata 367 kronor. Om alla betalar vill säga. Har varit med om förr att vissa inte betalar trots vunnen auktion.
På förkylningsfronten är det sådär. Jag har ingen feber längre, men är täppt i näsan och fryser så jag skakar hela tiden. Hjälper inte vad jag än sätter på mig. L hostar och näsan rinner. S hostar och näsan rinner. M hostar, hostar och hostar ännu mer. Jä**a vårdcentralen som inte hade någon tid i fredags. Imorse vid frukosten hostade han så han inte fick luft. Funderade seriöst på att ringa ambulansen. Hans läppar blev alldeles blålila och skräcken lös ur hans ögon. Det tog säkert en minut, max ett par minuter innan han fick luft igen men det kändes som mycket längre.
Vi har skrivit om ett av huslånen. Eller rättare sagt skickat in om ändring. Lånet går inte ut förrens 1 mars men just nu låg räntan på 4,9 %. Räntan förnärvarande på det lånet är 3,6 % så det verkar som om det blir en ökad utgift.Lägsta räntan är den 2 åriga så det blev det. Men vi ökade amortering från 1 % till 2 %. Sen har vi anmält ytterligare några e-fakturor. Skulle vilja ha det på alla för att slippa extra avgifterna men tyvärr är det inte så många företag som erbjuder det.
Maken har byggt in köksskåpen som vi fick gratis i hobbyrummet. För förvaring av alla grejer som är där. Vi behövde ett skåp till till köket och svarade på en annons i Blocket. Det slutade med att vi fick hela köket gratis. Jag har skrivit om det förut när det hände men såna klipp tål att upprepas.

Ännu en vecka är till ända och vi har inte köpt någonting så köpstoppet går väldigt bra. Min pappa och maken fyller nästa vecka men deras presenter är redan fixade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju toppen att folk lägger ut annons i Blocket i stället för att bara slänga.

Ann-Christin sa...

Hej! Jag hittade ingen e-postadress! Maila din snigelpostadress till mig så kommer det en matlåda på posten! Lycka till med köpstoppet också.

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...