tisdag 19 februari 2008

Sjukdom och rädsla

Var om möjligt ännu snorigare imorse än vad jag har varit. Har inhalerat ånga blandat med pepparmynta. Har skälj näsan i saltvatten. Har tagit nässpray. Ingenting hjälper, det sitter stenhårt fast. Känns som att andas genom ett sugrör. Snyter och snyter men det sitter där det sitter. Har dessutom fått feber igen. Frös så jag skakade och mycket riktigt feber. Sov middag 2 timmar och kände mig något lite bättre. Så pass att jag lämnade sänghalmen och började pyssla lite. Hade tänkt att baka bullar, dom är helt slut, men kände att det var bra mycket mer än vad jag klarade av. Så jag tog en genväg och gjorde två kardemumma kakor istället.
Maken har varit till tippen med två lass med gamla grejer. Så nu går det att gå in i garaget igen. Men när alla grejerna som står och väntar på avvisning i källaren förflyttas till garaget för att göra plats i källaren kommer det bli lika fullt igen. Maken åkte till comfort butiken också. Ett badrum brukar i genomsnitt kosta 18.000 per kvadratmeter. Vårat badrum är 5 kvadrat så ca 100.000 som vi misstänkte. Men vi får veta mer när dom har varit här och tittat. Han som gör det har sportlov denna vecka och skulle ringa nästa vecka. Efter det är det bara att flörta med banken igen.
M har skrämt slag på mig två gånger idag. Eller rättare sagt första gången hann jag knappt med vad som hände. När maken var på tippen och jag låg och yrade i feberångerna hörde jag hur M knappt fick luft i köket. Men det hela var över på två inandningar, han kunde inte andas ut igen. Jag talade om för maken vad som hänt. Sen på eftermiddagen hände det igen och nu varade det säkert ett par minuter. Maken och jag låg i sängen och såg på en film så innan vi hade kommit ut till M hade det gått en stund. Vi öppnade fönstret och smekte M över ryggen då efter vad som kändes som en evighet så kunde han andas ut igen. Han har varit mer eller mindre hostfri ett par dagar nu så han hostade inte innan utan det bara kom. Helläskigt var det i alla fall. Ska ringa vårdcentralen imorgon. Jag ska jobba imorgon igen men som jag mår nu så klarar jag inte av det. Det känns väl sådär, har ju redan varit sjuk tre dagar så fler sjuk dagar känns inte så värst bra för våran ekonomi.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...