tisdag 5 februari 2008

Reparationer

Var hos talpedagogen med L. Hon fick visa vilken bild av tre som passade ihop med en mening som E (talpedagogen) läste. Sen fick hon lära sig tre nya ljud. FFFF för raket, EEEE för häst och KKKK för pistol. Vi fick även med en läxa hem. För varje sida som L gör rätt ska hon få en guldstjärna. När hon har alla guldstjärnor kan hon byta dom mot ett klistermärke nästa gång vi ska dit.
När L var på kyrkis passade jag på att göra hemrenoveringar. Jag lagade blixtlåset på min handväska. Sen lagade jag armbandet på min klocka med klister, häftklammer och skinn. Sen har jag sytt om makens gamla slitna duntäcke. Tyget har spruckit på flera ställen så jag tog ett påslakan och trädde över och sydde fast som ett nytt fodral. Jag har även lagat en kudde på samma sätt fast med ett örngott.
Fick ett mail frå hon som köpte två av våra marsvin. Mufasa blev dålig efter bara någon vecka hos henne. Hon hade blivit kär i honom så hon ville ha kvar honom i alla fall. jag ville helst köpa tillbaka honom eftersom jag inte mådde bra av att han blev dålig. Jag funderade på om det kunde bero på flytten osv. Hur som helst så var hon till veterinären med honom och han fick pencillin. Idag var dom på återbesök. När han bodde hos oss var han jättetjock men han hade tydligen avmagrat väldigt mycket. Man kunde se alla benkonturer. Fast han åt med god aptit. Veterinären trodde att hans njurar hade lagt av. Så dom såg ingen annan utväg än att avliva honom. Lilla älskade Mufasa du kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...