tisdag 12 februari 2008

Jagat lammskinn

Hade ett besök inbokat hos talpedagogen med L idag men fick ringa återbud för vi är så förkylda. Näsorna rinner hela tiden, nu också makens. M fick vara hemma från skolan idag med, han hostar fortfarande. Tänkte ringa vårdcentralen imorgon och hoppas att dom har en tid då och att det inte tutar upptaget hela telefontiden vilket det gjorde i måndags.
Har varit väldigt mycket media idag. maken var på lokal nyheterna (det syntes knappt att det var han). Pga en olycka som hände för ett tag sedan. Han var inte inblandad utan han var där som yrkesperson. M och S skola har varit i lokal tidningen. Det kom dit ett gäng från en annan skola som skulle klå upp en i S klass. Polisen visste om det eller något för han var tillsagd att han skulle vara sjuk idag. Det var en annan kille som fick en smäll innan skolpersonal kom och avstyrde det hela. Men gänget hade sagt att dom skulle återkomma en annan dag. Funderade på vad jag skulle göra om det var M eller S som hade fått smällen. Förutom att bli skitförbannad alltså! Såklart att man vill anmäla det, men då kanske dom återkommer i ännu större gäng och letar upp en hemma med mera. Likaså om man letar upp dom i en mörk gränd för det är väl vad man egentligen vill göra som förälder om någon gör något mot ens barn. Även fast våld kanske inte löser saker.
Innan jobbet har jag jagat ett par lammskinn. Vill ha lammskinn istället för mattor i sovrummet. Tycker att dom i affären är för dyra så jag satte in en annons på Blocket. Fick flera svar bla av en tjej som hade tre stycken som jag skulle få för 500 kronor inklusive porto. S vill också ha lammskinn som matta har hon kommit på. Så istället för att köpa ett här och ett där så tog jag det. Det här var innan vårat köpstopp. Jag förde över pengarna till hennes bankkonto den 25 tror jag det var. Har bara ett mobilnummer till henne och vi har bara haft sms kontakt. Fick ett sms för snart två veckor sedan där hon skrev att hon var sjuk men skulle skicka dom när hon mådde bättre. I helgen smsade jag tillbaka till henne att nu får hon snart skicka dom för jag har fler som har svarat. Sen har jag inte hört något. 500 kronor är rätt så mycket pengar för oss så jag hoppas verkligen inte hon har blåst oss. Hennes mobilnummer stod inte via eniro. Hur tar man reda på vem som har ett bank-konto? Kan man anmäla en så liten summa som 500 kronor som stöld eller förskingring eller vad det nu blir? Hon kanske fortfarande är sjuk och är helt ärlig och så drar man igång något. Usch va svårt!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...