onsdag 6 februari 2008

Hostningar

M har hostat i snart tre veckor. Började med rethosta, häromdagen blev det slemhosta och nu är han redigt förkyld och har skrällhosta. Det är som vanligt mest på nätterna. Han har frivilligt hoppat över träningen två gånger nu. Så han känner sig inte riktigt bra stackarn. Ingen feber. Han har gått till skolan varje dag också det frivilligt. Idag har S börjat hosta också och hon är redigt förkyld. Själv äter jag Echinagard för glatta livet! Inatt hostade M inte så mycket som vanligt. Droppade både vinterfrisk och timjan i hans rum innan sängdags så jag tror att det var därför. Själv mår jag bra förutom att jag har ont i ett finger. Stängde en låda förut idag och glömde ta bort fingret, aj!
Det verkar som om min viktminskning börjar ge resultat. Inte så att det känns på kläderna eller så. Jag har gått ner i vikt, men förra veckan gick jag upp 1 kilo men det kan jag tacka min kära farbror för. Han kom med 15 kilo choklad. Inte för att han sitter och tvingar en att äta, men jag kan ju inte bara sitta och titta på när dom andra äter eller? Men jag har fått smalare fingrar. Har en ring på det ena långfingret, när jag vevar för mycket på handen så är ringen farligt nära att ramla av. Jag har inte kunnat ha mina vigselringar på flera år, jag har använt min mormors vigselringar istället. Men idag tänkte jag att jag skulle prova mina egna ringar och dra mig baklänges dom passade! Det kunde ju märkas lite mer på magen istället för på fingrarna. Även om jag är glad över att jag är "ringmärkt" med dom riktiga ringarna igen.
Nu har vi haft köpstopp i en och en halv vecka och det går över förväntan. Köpte frimärken igår men dom räknas inte. Sålde svampmycel via Alternativ och han som köpte det betalade portot så jag la inte ut några pengar. Igår var det semeldagen. Vi var på Willys och handlade igår och tänkte köpa semlor men avstod så vi har med oss tänket till och med i livsmedels affären.
Det här har känts som en riktig tråkdag vet inte om jag också börjar bli sjuk. Eller om det är sömnbrist efter M:s alla hostnätter. Jag har känt mig trött och hängig hela dagen. Som krydda på moset ringde tandhyginisten och ville boka in en tid. Jag avskyr att gå till tandläkaren, det är min stora skräck.
När jag körde in till stan hamnade jag bakom en likbil. Den körde så fort att jag inte hann ifatt den förens den fick rött ljus. Jag har en fobi för likbilar. Läste i en tidning en gång om en som åkte bakom en likbil och det satt en och slog på rutan bak i bilen. Jag vill absolut inte uppleva det eftersom det inte kan sitta någon och slå bak i en likbil. Så jag la mig i ytterfilen och gasade på allt jag kunde när det blev grönt. Kan man lämna det som förklaring om man blir tagen av polisen för fortkörning? Att man är rädd för likbilar?

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...