torsdag 1 november 2007

Äntligen bakdag

Efter att ha hostat ikapp med M ytterligare en natt så känner jag mig jättetrött. Mår bättre under dagtid, har bara haft ett par hostattacker under dagen. Börjar tro att natthostan kommer att sitta i resten av livet. Lägger mig sent, alldeles för sent för att vara mig, för att inte störa maken och L med min hosta. Ligger och hostar en eller ett par timmar innan jag lyckas somna. Vaknar någon gång mellan 1 och 3 och hostar, hostar, hostar nästan ända tills jag spyr. Går upp tar en slurk Mollipect och en halstablett. Somnar om sugandes på en halstablett - hur bra är det för tänderna? Vaknar igen vid 5 - 6 tiden och hostar. Somnar om och vaknar när L väcker mig. M mår också bättre. han har varit en sväng till sin praktikplats - dagiset och lämnat 2 2-liters glasspaket som tack. Sen har han varit och tittat på sin innebandy träning - han fick inte vara med och träna för sin stygga mamma.
Kände mig i alla fall tillräckligt frisk för att äntligen ha en bakdag. Det går åt kopiösa mängder bröd här. 8 limpor och 4 brödkakor blev resultatet idag. Sen passade jag även på att göra en fläskpannkaka till kvällsmaten när ugnen ändå var varm.

Jag har även storstädat L:s rum. Det är ingen lätt uppgift vill jag lova. Hon sprider sakerna i hela huset. Sen vid läggdags så plockar övriga familjen bort sakerna och slänger in dom på hennes rum. På golvet, sängen, i dockskåpet, på bordet. Överallt utom där sakerna ska vara. Sen har L mani på att packa saker just nu. Allt som ligger löst läggs ner i ryggsäckar, väskor, gympapåsar eller vad som finns till hands. Men nu är det fint i alla fall - för hur länge återstår att se. L tycker nämligen att det är jättebra när mamma storstädar - då hittar hon sina grejer mycket lättare vilket gör att det blir mycket roligare att leka, vilket gör att jag är tillbaka på ruta ett igen.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...