tisdag 6 november 2007

Ljus

Brukar spara alla ljusstumpar som blir sen smälter jag ner dom och gör nya ljus. Har velat ha ljus som luktar lavendel till sovrummet ett tag nu så idag smälte jag om ljusstumparna till nya ljus.Formarna jag använde idag var gamla konservburkar, jag hoppas att ljusen lossnar, det får jag se när ljusen har kallnat klart imorgon. Jag färgade ljusen med L:s blåa och lila kritor. Jag hoppas att hon inte saknar dom färgena nästa gång hon ska måla, för jag fick använda nästan alla blå och lila kritor. Fortsättning följer. Visar en bild på hur ljusen blev imorgon om jag får loss dom ur konservburkarna.
Idag var det biblan dags igen. Jag lånade en ny Anna Jansson. Jag gillar hennes böcker så mycket att jag tyvärr försvinner från omvärlden för jag vill bara läsa och läsa. L lånade Bu och Bä, Totte, Alfons Åberg och Emma som skulle börja på dagis. Den ville L låna bara för att hon också minsann går på dagis. När L var på kyrkis gjorde dom presenter till fars dag. Men dom tyckte att mammorna också skulle få någonting så L hade gjort ett halsband till mig. Mammorna fick öppna sina presenter idag, den var inslagen i ett kuvert fullt med klistermärken.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...