torsdag 29 november 2007

Jobberbjudanden och adventspynt

Ett av ställena jag jobbar på ska göra om lite bland sina scheman. Sköterskorna ska bara gå dagturer och alla kvällsturer ska ut på ett eget tidsbegränsat schema. Jag har fått förfrågan om jag ville ha det schemat. Jag svarade att jag kunde tänka mig det och fick schema förslaget idag. Tjänsten blir på nästan 50 %. Jobbar bara en helg på 12 veckor resten är vardagkvällar. Vilket gör att maken får sluta tidigt flera dagar i veckan om inte S slutar skolan tidigt - det gör hon bara på tisdagar och fredagar. Annars får vi ha dagis till L. Det har vi redan idag men hon går på 15 timmars. Det betyder att hon bara får vara där mellan 10 - 14 varje dag. Man får inte ändra tiden då får man börja betala. Det gör att lönen som jag kommer att få om jag tackar ja till tjänsten går till dagisavgifter och sen är den nästan slut! En vecka på schemat kommer jag att jobba 6 kvällar på raken! Det känns lite väl mycket så det känns som om jag bara vill tacka nej och strunta i det. Tänkte fråga chefen imorgon om jag kan ta bort 2 av dom kvällarna. Känns som om jag sitter i en rävsax. Om jag tackar ja får jag ett skitschema och är inne i jobbsvängen igen - vilket jag inte vill jag vill fortsätta vara hemmamamma! Om jag tackar nej så ger dom schemat till någon annan vilket gör att jag inte får några extrakvällar därifrån längre. Vi behöver pengarna från mina extrakvällar.
L och jag har pyntat till advent idag. Blir så fint och ljust överallt. Istället för mossa brukar vi ha polkagrisar i adventsstaken. Blir jättefint det enda felet är att "mossan" tar slut och måste fyllas på flera gånger innan jul.

1 kommentar:

Hannele på Hisingen sa...

Haha, kan tänka mej att det tar slut :)

Veckans sparade pengar

 1 Gjort rabarberdricka av sista rabarbern ur frysen.  2 Gjorde rabarberpaj på silresterna från nummer 1.  3 Bakat sirapslimpa och apklimpa ...