fredag 2 november 2007

Hostfri

Hostade inte en enda gång på nästan hela natten. Somnade vid 12 och vaknade halv 7. Äntligen nästan hostfri. Firade med att gå ut, visserligen var jag bara ute på vägen mellan huset, bilen, affären och huset. Men i alla fall. Efter att ha suttit inne en hel vecka så kändes det nästan som en välsignelse att få åka till Coop och handla lite. Maken var ju och handlade i måndags men som vanligt när han handlar så måste jag åka och kompletteringshandla efteråt. Tyvärr måste jag skriva eftersom det alltid slinker ner en massa andra grejor så det kostar mycket mer är det smakar. 450 kronor kostade kalaset idag. För det som bara skulle vara en burk majs, gravljus, ägg, mandlar och vispgrädde. Visserligen köpte jag vedloggar för 100 kronor och farsdags present till maken i den summan också.
S, jag och L har pysslat. Det var ju Halloween häromdagen. Jag låter inte mina barn gå bus eller godis eftersom jag tycker att det räcker med att dom går runt vid påsk och "tigger". Men vi har godis hemma till eventuella spöken, häxor mm som kommer. (Kom 4 stycken i olika storlekar.) Men jag gillar att pynta så det gör vi friskt. Det hänger spindlar, spöken, dödskallar mm i hela huset. Tyckte att det skulle kompletteras med lite fler grejor så vi gjorde ett spindelnät i guld. 4 spindlar, 1 kedja med spöken, 1 skelett, 4 spöken och L gjorde en snögubbe. Det ska börjas i tid. Apropå det så hade Coop redan börjat sälja julsaker. Lite tidigt tycker tom jag som älskar jul och tomtar och snö och hela baletten. Spökena och spindlarna har ögon målade i självlysande färg så dom lyser i mörker. Spooky!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...