onsdag 21 november 2007

Feber och julångest

L fick feber inatt. Hon sov väldigt oroligt och var varm som en kamin. Imorse ringde jag dagis och sa att hon var sjuk. Hon hade då 37,5. Tempen har legat runt 38 grader hela dagen. Hon har mest suttit still och sett på TV eller gnällt. Stackarn!
Hade beställt 3 böcker till S. En skulle hon ha fått när hon fyllde, skrev ett kort om att den skulle komma. Dom andra två ska hon få i julklapp. Böckerna är från en bokklubb som hon var med i för ett tag sedan. Jag gick med i den igen för att hon samlar på böckerna i en viss serie och dom finns bara genom denna bokklubb. Fick ett meddelande häromdagen om att dom var slutsålda. Tack för den! Alltså är jag "skyldig" henne en annan present + att jag måste komma på två nya julklappar till henne. Mina barn är väldigt mycket rättvise människor. Det spelar ingen roll om ens julklapp kostar 10 kronor och en annans 100 kronor. Bara dom får lika många till antalet. Sen har svampodlingen jag planterade för ett tag sedan till svärfar i julklapp inte kommit fram än. Alltså behöver jag kanske eventuellt en annan julklapp till honom också. Suck! Jobbar dessutom den 21,22 och 23 december så julstöka känns det inte som om jag hinner med i år. Får lita på familjen som inte ser dammråttor, inte kan laga mat förutom koka ägg och som knappt ser skillnad på en tomte och en kyckling. Funderar på att säga ifrån mig den 22 december. Då ska jag jobba på ett boende på en annan ort, jag har inte jobbat där sen i våras. Ringde och sa ifrån mig turer där för jag inte vill åka så långt för att komma till jobbet och för att jag hade jobb så jag klarade mig ändå. Dom ringde i alla fall häromdagen och erbjöd mig 2 kvällar. Dum eller snål som jag var tackade jag ja. det har ramlat in mer jobb efter det så det känns som om det kvittar. I och för sig finns det väl alltid hål att stoppa i.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dammråttor ser väl ingen, mannen kan väl städa :)

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...