tisdag 4 september 2007

Äntligen!

Äntligen verkar det som om det kommer att bli ett vårdnadsbidrag. Det var verkligen på tiden. Tyvärr kommer vi ju inte att kunna utnyttja det eftersom L är 4 år och har fyllt 5 när det skulle bli i juli 2008. Kanske dags för en sladdis till? Skämt åsido så har jag alltid velat ha ett barn nummer 4 men maken vägrar. Ibland så känns det omöjligt att enas i den frågan, ingen av oss vill ge vika så hur löser man det?
Var med L till talpedagogen. Hon har lite svårt med vissa bokstavskombinationer. Just nu övar vi (läs talpedagogen och L) mest läpprörelser och tungrörelser. Ska börja gå där en gång i veckan september ut och kanske även oktober. Det beror på hur det går. Idag tyckte L att det var så där lagom kul att vara där. Det enda som hon tyckte var roligt var att meta bokstäver. När vi skulle ta bilen hem så gick blixtlåset i min hanväska sönder så jag fick dra loss en bit av blixtlåset för att komma in i väskan. Så jag kom åt bilnycklarna, så vi kunde köra hem. Som tur var kunde jag laga väskan när vi kom hem.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...