lördag 15 september 2007

Försäljare

Hade en annons i den lokala tidningen på lite grejer vi ville bli av med. Vi kunde ha sålt 12 cykelkärror! Det var en gammal tung modell som vi inte trodde att någon skulle köpa. Så ringde det tolv stycken! Den första ringde halv 7 imorse och hon köpte den.
Har även lite böcker inne på alternativ som jag har sålt 3 stycken av idag. Det värsta är att jag får blodad tand och vill fortsätta sälja flera saker.
Har även letat igenom alla våra gamla fotopärmar efter lite kort till ett album som jag ska ge min morfar när han fyller år den 18.
Jag har även planterat svampar. Har köpt mycel av ostronskivling som jag har planterat i en mjölk-kartong. Låter skruvat jag vet men jag har en bok om att odla svamp hemma och jag fick iden därifrån.
M har gått en domarkurs för att bli innebandy domare. Han är ju redan fotbollsdomare och ska nu utöka extrajobben genom denna kurs. Den hölls på ett av staden hotell, så han hade en lång utförlig beskrivning av vad han hade ätit idag när han kom hem. Dom blev nämligen bjudna på all mat. Han ska dit imorgon igen. På kvällen stekte vi hamburgare. M brukar äta 3 stycken så det gjorde vi till honom. Det var bara det att han hade ätit så mycket under dagen att han bara orkade äta en hamburgare. Så dom övriga två fick bli en matlåda till nästa vecka åt maken.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...