lördag 8 september 2007

Bröllopsdag

Jag och maken firade 17-årig bröllopsdag. Hurra för oss! Eller firade och firade. Förmiddagen tillbringade jag och L hos L:s bästa kompis N som hade 4-årskalas idag.Sju 4-åringar och N:s lillebror D på 2 år. Det gick ganska vilt till, det kan jag lova. Maken tillbringade förmiddagen med att åka till tippen och slänga en del grejer. Sen åkte han och handlade mat för nästa 10 dagars period. Började gapa rätt tomt i kylskåpet.
Köpte kinamat med oss hem till kvällsmat. Jag och M åt tre små rätter, S, L och maken åt biff med bambuskott. S tyckte att den biffen men bambuskott som jag gör är mycket godare. Där fick man för man gör sig till. Till efterrätt gjorde vi marängsviss. Eftersom vi bara äter efterrätt ett fåtal gånger per år så kändes bara det lyxigt.
B som jag jobbade kväll med igår ringde och frågade om jag kunde jobba kväll imorgon. Maken ska bort men jag ringde farmor/svärmor/mamma som ställer upp som barn/tonårsvakt. Det saknades en till ikväll också men hon visste att jag hade bröllopsdag så den skulle hon ta själv. Det var J som jobbade extra på andra delen som ringde och sa att det fattades en kvällssköterska. Han och jag är ju konkurrenter om kvällarna så B kunde ha frågat honom om han kunde jobba imorgon kväll också. Men hon ringde mig istället. Det kändes bra, så det var därför jag svarade ja fast jag inte ville. Kommer upp i 10 kvällar sammanlagt i september. Maken och jag har sagt att jag ska försöka få jobba 3 eller 4 stycken för att vi ska klara oss ekonomiskt. Så det kommer jag upp i med råge denna månad!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...