onsdag 26 september 2007

Bilvård och dagissamtal

Maken hade semester för att byta vattenpumpen på bilen. När det var gjort framemot eftermiddagen så kvittrade fortfarande bilen. Troligtvis spännrullen trodde bilfirman. En ny spännrulle inhandlades av maken för 720 kronor. Han är ute i garaget och försöker få bort den gamla. Vattenpumpen läckte så det var bara en tidsfråga innan den skulle bytas ändå. Frågar någon oss vart våra pengar har gått denna månad är svaret enkelt: bilen. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, det är tur att maken kan byta bildelarna själv så vi inte hade behövt betala för arbetet också!
Har varit på utvecklingssamtal på dagis. Det gick bra för L. Men ibland åt hon med händerna och det fick man ABSOLUT INTE GÖRA! Men hallå alla barn äter med händerna ibland. T o m jag äter med händerna ibland. Sen slängde hon jackan på golvet ibland och det fick man ABSOLUT INTE GÖRA! Hallå det är dagis hon går på inte någon j###a uppfostringsanstalt. Det är barn ni har att göra med! Jag var lite orolig för hur dom andra barnen behandlade L med tanke på att hon inte pratar så bra. Om dom har svårt att förstå henne så kanske dom är dumma mot henne. Men alla var snälla och dom t o m frågade efter L dom dagarna hon inte var där. Ett barn hade sagt till fröknarna att " L kommer från ett annat land för hon har ett annat språk".
Jag har även sålt lite saker på Tradera som jag har skrivit vinnar mail om. En skrev tillbaka och frågade om jag kunde skicka mot postförskott. Javisst svarade jag, om du betalar 61 kronor i fraktavgift, enligt postens hemsida, istället för 11 kronor. Jag skulle aldrig betala 50 kronor mer i frakt för att få det mot postförskott. Men hon gör ju vad hon vill med sina pengar!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...