tisdag 14 augusti 2007

Shopping och boklån

S, L och jag åkte in till den stora staden och gick till det stora biblioteket. Vi fikade på biblans fik. Jättegott! L åt en bulle, S en stor blåbärsmuffins och jag tog en stor chokladcookie. Tjejerna drack saft och jag kaffe. Jag lånade två tidningar och L lånade Bu och Bä, Ludde och Spöket Laban. S hittade inget denna gång.
Maken kom efter jobbet och vi åkte och köpte en ny kran till köket. Den andra läcker fortfarande, så jag har min diskbalja under kranen. Vilket gör att jag får skölja disken under rinnande vatten hmmm! Inte bra! Nu ska maken bara få tid att montera den nya kranen. Sen åkte vi och tittade på en ny kyl och frys. Dom andra funkar fortfarande men det är nog bara en tidsfråga innan dom går sönder. Hyllorna i dörren på kylen har redan ramlat loss. Kraven är, om jag får bestämma: energiklass A (minst), självavfrostande, side by side ( har en stor frysbox i källaren) och ismaskin. Sen ska det vara vitt också. Hittade ett på Elon för strax under 10.000 kronor, som hittat! Som tur var fanns det avbetalningplan, inga avgifter, ingen ränta i 7 månader. Ska fundera på saken. Men det lutar åt det.
S fick sina två grejer som hon har vunnit på Tradera. Så hon har tittat på High school musical dvd och provat kläder hela förmiddagen.
Kokade äppelmos på dom sista äpplena i påsen som maken plockade häromdagen. 5 burkar blev det idag. M festade på äppelmos och mjölk när vi var på stan och festade på stadsbiblans fik.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...