tisdag 28 augusti 2007

Kyrkis och vårdnadsbidrag

L började på kyrkans barntimmar. Det var 5 tjejer i hennes grupp. Då är det både 4 och 5 åringar i samma grupp. Dagmammorna här i kommundelen har ju blivit uppsagda så dom barnen är på dagis och kommer inte till kyrkis längre. Tråkigt! Det skulle få vara så få barn denna termin sen skulle det utvärderas om den skulle få vara kvar. Både M och S har gått på kyrkis och både dom och jag har bara positiva minnen därifrån. Så jag hoppas verkligen att det kommer att finnas kvar. Eftersom det var första gången så skulle föräldrarna vara med. Tjejerna bekantade sig lite med varandra sen fikade vi. Köpt krans och fyllda kex. Kalas tyckte både jag, L och S. S slutade tidigt i skolan och ville uppleva gamla minnen. Så hon kom och var med sista timmen.

Sen gick vi till biblan. Det är bara öppet på tisdagar mellan 15 - 18. Så det gäller att passa på. L lånade Bu och Bä, Totte och Emma. S hittade några tjejböcker som hon lånade. Jag lånade böcker om origami. Ska se om det finns några bra billiga presenttips som jag kan vika.

Som jag har skrivit förut så tycker jag att det är viktigt med vårdnadsbidrag. Så jag har skrivit under en namninsamling om att det ska införas vårdnadsbidrag 2008 i alla fall. Regeringen har ju backat ur sitt vallöfte. Vill fler skriva under kommer länken här: vårdnadsbidrag

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...